تکنولوژی HDCVI DAC برای بهبود صدای دوربین میکروفون دار چیست؟

مقدمه 

تکنولوژی  HDCVI برای اولین بار انتقال صدا بر بستر کابل کواکسیال HD-over-Coax در دوربین میکروفون دار (صدادار) را تحقق بخشید. اطلاعات صوتی در کنار فیلم های نظارت تصویری شواهد کاملی را ارائه می کند. به منظور ارائه همزمان صدا و تصویر با کیفیت و تجربه شنیداری مطلوب، HDCVI تکنولوژی DAC(Digital Audio-over-Coax) را بر بستر کابل کواکسیال ارائه کرده است. در این مقاله در مورد ویژگی های اصلی DAC و همچنین کاربرد آن صحبت خواهیم کرد.

ویژگی های اصلی تکنولوژی DAC صدای دوبین مداربسته میکروفون دار

1-انتقال صدا بر بستر کابل کواکسیال

تکنولوژی DAC می تواند صدا و تصویر را بر روی یک کابل کواکسیال منتقل کند و کار نصب دوربین مداربسته را بسیار ساده ترکرده و موجب صرفه جویی در هزینه های نگه داری سیستم می شود.

انتقال سیگنال صدا و تصویر روی کابل کواکسیال در دوربین میکروفون دار
انتقال سیگنال صدا و تصویر روی کابل کواکسیال دوربین میکروفون دار

2-انتقال سیگنال صدا بصورت دیجیتالی

تکنولوژی انتقال سیگنال دیجیتالی، سیگنال صوتی آنالوگ را از یک صدای pick-up یا یک میکروفون داخلی به یک سیگنال صوتی دیجیتال با پایین ترین سطح نویز و اعوجاج تبدیل می کند.

انتقال سیگنال صدا بصورت دیجیتالی دوربین میکروفون دار
انتقال سیگنال صدا بصورت دیجیتالی دوربین میکروفون دار

3-صدا با کیفیت بالا

با انتقال سیگنال صوتی دیجیتال بصورت زنده ، تکنولوژی DAC صدای محیط را با نویز کمتری تولید می کند.

صدا با کیفیت بالا دوربین میکروفون دار
صدا با کیفیت بالا دوربین میکروفون دار

4-گسترش و استقرار بهتر سیستم

تمام مدل های HDCVI XVR  از قابلیت صدا بر بستر کابل کواکسیال پیشتیبانی می کنند. کاربران فقط باید دوربین بی صدای خود را به با صدا آپگرید کنند، که در مجموع هزینه های مشتری کاهش پیدا می کند.

برخی از کاربردهای بهبود صدای دوربین میکروفون دار HDCVI

1-پیشخوان پذیرش و پرداخت – حل اختلافات

در سیستم های نظارت تصویری قدیمی تصاویر بدون صدا ضبط شده اند. در هنگام رخ دادن جرم در یک مکان عمومی با تکنولوژی HDCVI DAC تصویر و صدا بصورت همزمان ضبط شده و بازبینی تصاویر و رسیدگی به جرایم ساده تر خواهد بود.

پیشخوان پذیرش و پرداخت – حل اختلافات دوربین میکروفون دار
پیشخوان پذیرش و پرداخت – حل اختلافات دوربین میکروفون دار

2-بانک و مدارس- شناسایی رفتار های غیر طبیعی

در نظارت تصویری صدای ضعیف یا عدم صدا در مکان های مهم، رفتارهای غیر طبیعی مجرم را واضح تشخیص نمی دهد. برای تخلفاتی مانند درگیری و نفوذ غیر قانونی، کیفیت بالای صدا و تصویر می تواند اطلاعات مفیدی را در هنگام بازبینی تصاویر ارائه کند

بانک و مدارس- شناسایی رفتار های غیر طبیعی با دوربین میکروفون دار
بانک و مدارس- شناسایی رفتار های غیر طبیعی با دوربین میکروفون دار

نتیجه گیری

با بهره گیری از تکنولوژی HDCVI DAC علاوه بر تصویر مطلوب، صدای محیط نیز با کیفیت بالا ضبط خواهد شد. این قابلیت بسیار در مکان های مختلف به کاربر کمک می کند تا بتواند صدا و تصویر با کیفیت مطلوب را ضبط داشته باشد.

امیدوارم این مقاله تخصصی برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد خرید دوربین مداربسته می توانید با شماره 88518080 تماس حاصل فرمایید. ضمنا خوشحال می شویم شما را در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام صنعت امن ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصول