تامین برق دوربین مداربسته با کابل کواکسیال از تکنولوژی HDCVI PoC

در هنگام اجرای یک پروژه نظارت تصویری، بخش قابل توجهی از هزینه های مشتری مربوط به هزینه نصب دوربین مداربسته می‌باشد. تامین برق دوربین مداربسته با کابل کواکسیال و حذف کابل برق از کنار دوربین تا دستگاه ضبط کننده DVR میسر شده است. در گذشته یک آداپتور مجزای 12 ولتی یا یک منبع تغدیه مرکزی باید برق مورد نیاز دوربین های مداربسته HD را تامین می کردند.

این کابل کشی ها و لوازمات جانبی (اکسسوری) هزینه بر می باشد. در این مقاله به تامین برق دوربین مداربسته با کابل کواکسیال از تکنولوژی HDCVI PoC Power Over Coaxial( انتقال و تغذیه برق از طریق کابل کواکسیال) می پردازیم.

چالش های قبل از تامین برق دوربین مداربسته با کابل کواکسیال 

1-اگر دوربین‌ها بوسیله ی آداپتور مجزا راه اندازی شوند:

در کنار هر دوربین باید کابل برق، آداپتور و یک باکس برای آداپتور تعبیه شود. در این حالت هزینه ی مشتری بالا می رود.

2-اگر برای دوربین‌ها از منبع تغذیه ی مرکزی استفاده شود:

درکنار هر دوربین نیاز به کابل برق می‌باشد. دراین حالت اگر فاصله‌ی بین دوربین مداربسته و دستگاه ضبط کننده DVR/XVR کورتک زیاد باشد، و همچنین جنس کابل کواکسیال و بستر کار مناسب نباشد، افت ولتاژ در پایان کار بوجود خواهد آمد.

تامین برق دوربین مداربسته با کابل کواکسیال و تکنولوژی HDCVI POC

با استفاه از تکنولوژی HDCVI PoC انتقال برق مورد نیاز هر دوربین از طریق همان کابل کواکسیالی که انتقال سیگنال تصویر را هدایت می کند، کافی است. یعنی از طریق کابل کواکسیال، برق نیز منتقل شود. با این روش هزینه های مشتری کاهش پیدا می کند.

تکنولوژی HDCVI POC ترکیب سیگنال HDCVI قدیمی (‌شامل ویدئو، صدا و کنترل سیگنال‌ها‌) و یک منبع تغذیه برق است. که انتقال دیتا و برق را روی یک کابل کواکسیال فراهم می‌کند.

این تکنولوژی بصورت مستقیم برق مورد نیاز دوربین را از ذخیره سازها یا مبدل های POC از طریق کابل کواکسیال فراهم می‌کند. دوربین های POC دیگر نیازی به منبع تغذیه قدیمی ندارند.

انتقال و تامین برق دوربین مداربسته از کابل کواکسیال
انتقال و تامین برق دوربین مداربسته از کابل کواکسیال

 

تکنولوژی HDCVI POC تا متراژ 400 متر انتقال برق روی کابل کواکسیال با توان 12 وات می تواند انجام دهد.  HDCVI POC از دوربین‌های زوم موتوردار با رنج دید در شب زیاد نیز پشتیبانی می‌کنند.

جدول مقایسه مشخصات رزولوشن تصویر، حداکثر توان مصرفی دوربین های مداربسته و متراژ انتقال سیگنالها در تکنولوژی HDCVI POC .
متراژ انتقال سیگنال رزولوشن یا کیفیت تصویر توان مصرفی
400m1080Pکمتر از 6 وات
300m4MPکمتر از 6 وات
400m1080Pکمتر از 12 وات
TBC4MPکمتر از 12 وات

عوامل موثر در تغذیه برق دوربین مداربسته با کابل تصویر  

1- انتقال سیگنال با کابل کواکسیال منجر به کاهش مصرف برق می شود. این امر هم برای افزایش متراژ انتقال و هم برای دوربین هایی که توان مصرفی بالاتردارند، مناسب تر می باشد.

2-سیگنالهای ویدئویی از جریان برق به منظور جلوگیری از تداخل ایزوله می شوند.

3-تکنولوژی منبع تغذیه باید ایمنی کاربران را در نظر بگیرد. خطرات ناشی از آتش سوزی دستگاه و افراد را در ارتباط با دستگاه های دیگر یا اتصال کوتاه بین آنها فراهم شود.

تبدیل ولتاژ بالا-پایین در تکنولوژی HDCVI POC

فرآیند انتقال برق روی کابل کواکسیال بدین شکل است: منبع تغذیه در ابتدا سیگنال ولتاژ بالا را از طریق کابل کواکسیال منتقل می کند. هنگامی که سیگنال از یک دریافت کننده برق مانند دوربین می رسد، به 12 ولت دی سی تبدیل شده و برای کارکرد دوربین استفاده می شود.

ولتاژ انتقالی بالاتر منجر به افزایش قابل توجه در هزینه و ارزش تجهیز POC می شود. پس، انتخاب بهینه ترین ولتاژ انتقال برای برآورده کردن تقاضا مهم است.دستگاه HDCVI POC XVR  ولتاژ 48 ولت دی سی را ارسال  می کند و ترنسمیتر POC 52 ولت دی سی را ارسال می کند.

انتقال و تامین برق دوربین مداربسته از کابل کواکسیال
انتقال و تامین برق دوربین مداربسته از کابل کواکسیال

مجزا سازی توان در تکنولوژی HDCVI POC

به دلیل اینکه جهت انتقال سیگنالهای ویدئویی و منبع تغذیه DC خلاف همدیگر می باشد، باید تکنولوژی POC مسئله جداسازی این نوع تنظیمات را حل کند. فرکانس موثر حداقل برای سیگنال ویدئو 25 هرتز می باشد ، در حالی که منبع تغذیه دی سی در فرکانس 0 هرتز تاثیر گذار است.

از انجایی که هر دو سیگنال از نظر فرکانسی بسیار به هم نزدیک هستند، مجزاسازی با استفاده از سلف به تنهایی بسیار سخت است. HDCVI POC از یک سلف شبیه سازی شده برای جداسازی فرکانس پایین استفاده می کند.

از طرفی با یک مدار آنالوگ برای دستیابی به منبع تغذیه دی سی در حالی که سیگنال تصویر را مسدود می کند، استفاده می شود.

انتقال و تامین برق دوربین مداربسته از کابل کواکسیال
انتقال و تامین برق دوربین مداربسته از کابل کواکسیال

پردازش سیگنال و ویدئو در HDCVI POC

جریان بار در یک سیستم POC دستخوش تغییراتی مانند زوم دوربین، فوکوس یا فعال شدن IR LED قرار می گیرد. نوسان ولتاژ دی سی سبب غیرعادی شدن تصویر خواهد شد. تکنولوژی HDCVI POC برای تشخیص و کنترل تداخل نوسانات در سیگنال ویدئویی، یک مدار تشخیص نوسان را  پیاده سازی می‌کند.

در عین حال، تکنولوژی HDCVI POC از یک مدار جبرانساز برای جبران سیگنالهای فرکانس پایین در سیگنال ویدئویی استفاده می‌کنند. اطمینان از انتقال سیگنال‌های ویدئویی با سیستم های POC و غیر POC از پایه و اساس مشابه هستند‌.

سیستم‌های POC باید سیگنال کنترل معکوس ارسالی به سمت دوربین توسط دستگاه XVR را تضمین می‌کند. در مسیر مخالف سیگنال ویدئویی موثر نیست. به علت بلوک های مدار جبرانساز ویدویی سیگنال کنترلی معکوس، تکنولوزی HDCVI POC روش های ترکیبی و استخراج را بر روی سیگنال معکوس ارائه می‌کند. تا کنترل طبیعی روی کابل کواکسیال تضمین شود.

تشخیص و حفاظت از بار در انتقال برق و تصویر روی کابل کواکسیال 

در طول عملکرد POC و تامین برق دوربین مداربسته باکابل کواکسیال، ولتاژ DC روی کابل در ولتاژ بالا ارسال می‌شود. برای اینکه آسیبی به تجهیز و افراد در هنگامی که تجهیز غیر POC به سیستم متصل می شود، HDCVI POC سازوکار های دقیق تشخیص و حفاظت از بار را در محصولات خود طراحی کرده است. که شامل تشخیص اعتبار بار‌، تشخیص قطعی بار، جریان اضافی و تشخیص اتصال کوتاه و مدار غیر قابل شارژ است.

  • تشخیص اعتبار بار نشانگر دستگاه دریافت کننده انرژی یا دستگاه معتبر می باشد. موقعی که یک دستگاه نا معتبر در انتهای دریافت برق وصل شده باشد(مانند دوربین های غیر POC ، UTC کنترلر ها، فرستنده های نوری، و غیره) . تشخیص اعتبار بار مشخص می‌کند که قادر به تشخیص یک تجهیز معتبر نیست و منبع تغذیه را به انتهای دریافت انرژی نمی رساند.
  • تشخیص قطعی اتصال بار بعد از اتصال دریافت کننده برق و آغاز منبع تغذیه از کابل کواکسیال شروع می‌شود. این پیوسته تشخیص می‌دهد که آیا انتهای دریافت انرژی قطع شده است یا خیر؟ به محض قطعی انتهای گیرنده، منبع تغذیه متوقف و به سرعت بازیابی می شود. ولتاژ منتقل شده از طریق کابل کواکسیال به سطح ایمن از طریق مدار تخلیه می رسد .
  • جریان اضافی و اتصال کوتاه برای تشخیص جریان الکتریکی در حال عبور از سیستم خفاظت می‌کند. اگر جریان بیش از ترشهولد باشد(از طریق علل اتصال کوتاه سیستم مانند خطا در خط، عملکرد نادرست یا تخریب انسانی)، منبع تغذیه انتهایی باعث توقف منبع می شود. پس از آسیب دیدگی شخصی ناشی از فشار بیش از حد جلوگیری می‌کند.

خروجی توان (برق‌) تامین برق دوربین مداربسته با کابل کواکسیال

در سناریوهای نظارت تصویری واقعی‌، کاربران ممکن است که دستگاه‌ها را در نزدیکی دوربین‌های خود مانند pickups نصب کنند. گذشته از حل مسئله منبع تغذیه برای سیستم نظارت تصویری‌، سیستم های POC منبع تغذیه مورد نیاز برای تجهیزات اطراف را هم حل خواهد کرد.

که کار را برای کاربران راحت تر می‌کند. HDCVI POC برای تامین برق دوربین مداربسته باکابل کواکسیال ویژگی خروجی POWER را در محصولات پیاده سازی کرده است. تجهیزات POC که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، مجهز به کانکتوری هستند که جریان 12 ولت ی سی را با حداکثر توان 2 وات تولید می کند.

نتیجه گیری 

با استفاده از تکنولوژی HDCVI POC انتقال همزمان سیگنالهای ویدئویی و برق روی یک کابل کواکسیال تکی امکان پذیر می باشد. این مزیت سبب کاهش بار جریانی و هزینه های سیستم نظارت تصویری می شود. HDCVI POC تا متراژ 400 متر را با رزولوشن 1080P و 300 متر را با رزولوشن 4MP انتقال می‌دهد. از طرفی ضمانت می‌دهد که  سیگنال‌های ویدئویی و کنترلی تحت تاثیر برق ارسالی قرار نگیرند.

سیستم های HDCVI POC وضعیت ورودی پایدار سیستم و کاهش هزینه های تعمیر نگه داری را ضمانت می کند. علاوه بر این، HDCVI سازوکارهای پیچیده ای برای محافظت از سیستم PoC ایجاد کرده است که تجهیزات و ایمنی شخصی کاربران را از طریق تشخیص خودکار و قطع سریع برق تضمین می کند. تمام این موارد استفاده از POC را یک گزینه ایده آل برای پروژه های سنگین و متوسط کرده است که هزینه های آن را به شدت کاهش می دهد.

امیدوارم این مقاله تخصصی برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد خرید دوربین مداربسته می توانید با شماره 88518080 تماس حاصل فرمایید. ضمنا خوشحال می شویم شما را در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام صنعت امن ببینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصول