همه چیز در مورد فرمت فشرده سازی ULTRA 265 در محصولات کستل

تمامی محصولات تحت شبکه کستل، دوربین مداربسته و دستگاه DVR – NVR دارای فرمت فشرده سازی ULTRA 265 هستند. به همین دلیل شما بدون دغدغه در مورد پهنای باند دستگاه های کستل، می توانید در پروژه های خود از آنها استفاده کنید. در این ویدئو به بررسی فنی و تخصصی این تکنولوژی کارآمد پرداخته ایم.

در الگوریتم اولترا 265، از سه روش برای فشرده سازی دیتا استفاده می شود.

  1. داینامیک IRP
  2. داینامیک GOP
  3. داینامیک FPS

 

الگوریتم داینامیک IRP

واژه IRP مخفف Intelligent Region Perception  به معنای درک ناحیه هوشمندی که دوربین قرار است آن را کدگذاری و فشرده سازی کند. در تصویر زیر من یک سوژه متحرک هستم و بک گراندی من ثابت هست. الگورتیم IRP سوژه‌ی متحرک را که دارای اطلاعات ارزش مندی است، کمتر فشرده سازی می کند.  یک گراند ثابت تصویر را که اطلاعات کم ارزش تری دارد، فشرده تر می‌کند. در نتیجه میزان اطلاعاتی که قرار است به سمت دستگاه منتقل شود، پایین بیاید.

الگوریتم داینامیک GOP

واژه GOP مخفف Group Of Picture به معنای تصویر گروهی می باشد. در این قسمت ما با IFRAME (فریم مرجع) و P FRAME(پی فریم ) سروکار داریم. فریم مرجع اطلاعات اصلی را دارد و آن ها را به سمت مقصد ارسال می کند. پی فریم صرفا تغییرات را ارسال می کند. یعنی قسمت متحرک تصویر را ارسال و قسمت ثابت را ارسال نمی کند. P FRAME خودش را با آی فریم قبلی اش مقایسه می کند و فقط تغییرات را ارسال می کند.

الگوریتم داینامیک FPS

تعداد فریم در یک ثانیه مفهوم FPS است . حال با این الگوریتم برای یک صحنه متحرک فریم ریت بالا رفته، و بک گراند یا هر قسمتی که اطلاعات کم ارزش تری دارد FPS پایین می آید.

مشکلات فشرده سازی تصویر 

اغلب اوقات در برندهای متفاوت با فعال کردن گزینه فشرده سازی، مشکلاتی نظیر: تاری تصویر، اعوجاج تصویر و کاهش کیفیت تصویر را داریم. اما در فرمت فشرده سازی  ULTRA 265 این مشکلات برطرف شده و حتی در آنالیزهای هوشمند دوربین مداربسته نیز دقت بالاتر  رفته است.

نتیجه گیری 

پس با تکنولوژی اولترا 265، با این سه روش بالا میزان پهنای باند کاهش یافته و میزان فضای ذخیره سازی هارد کمتر اشغال خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصول