مقایسه و بررسی تصویر دوربین مداربسته AHD با قابلیت جدید WarmLED

در این ویدئوی حرفه ای به مقایسه نمونه تصویر دوربین مداربسته AHD تکنولوژی WarmLED با دوربین استارلایت، دوربین معمولی، موبایل آیفون و توضیحات فنی در مورد تکنولوژی WarmLED پرداخته ایم.( تمام دوربین های مداربسته AHD و دو مگاپیکسل هستند).

معرفی  نسل جدید بردهای دید در شب رنگی

اخیرا شرکت های تولید کننده موفق به تولید بردهای مادون قرمز جدیدی شده اند. امکان تصویر برداری تمام رنگی با وضوح بسیار عالی را برای دوربین های مداربسته بوجود می آورند. این تکنولوژی که با نام Warm LED  می باشد تحول جدیدی در سیستم نظارت تصویری دنیا بوجود آورده است. با این نسل جدید از بردهای دید در شب، تاریکی معنا ندارد. در این دوربین ها با استفاده از قابلیت “تولید نور گرم” می توانید تصاویر را در شب، کاملا رنگی مشاهده کنید.

قابلیت تولید نور گرم چیست و چگونه کار می کند؟

برای درک موضوع یک” فلز گداخته “را در نظر بگیرید که در مجاورت گرما تولید رنگ قرمز می کند. هر چقدر این حرارت بیشتر شود به سمت رنگ سفید و آبی متمایل می شود. (منظور از رنگ، رنگ های مطلق نیست بلکه طیف گرمایی رنگ است). این مثال رابطه مستقیم بین دما و رنگ را طبق نمودار زیر نشان می دهد.

رابطه مستقیم دما و رنگ در دوربین مداربسته وارم لایت
رابطه مستقیم دما و رنگ در دوربین مداربسته وارم لایت

دمای رنگ با حروف (Color Temperature ) CT نمایش داده می شود و واحد آن کلوین است. هر قدر که ‏درجه کلوین عدد بالاتری را نشان دهد، نور ساطع شده، خنک تر و روشن تر است و برعکس هر قدر درجه کلوین پایین تر باشد، نور تولید شده، گرمتر و تیره تر است.

در قابلیت” تولید نور گرم” دوربین های مداربسته دمای رنگ 3500 کلوین می باشد که به همین دلیل در تاریکی شب، تصویر رنگی خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصول