دوربین مداربسته کستل و تکنولوژی فوق العاده PixelSenSe

تصویر دوربین مداربسته در دو وضعیت شب و روز(day/night) به علت نوردهی متفاوت بسیار با اهمیت می باشد. دوربین ها باید بالاترین رزولوشن و تصویر رنگی را در شرایط نوری متفاوت، ارائه دهند. در حالت کلی هدف اصلی مشاهده ی سوژه در هر نقطه بصورت واضح و با کیفیت با تکنولوژی PixelSenSe در دوربین مداربسته می‌باشد.

در شرایط نوری کم، نور ورودی به سنسور تصویر بسیار کمتر از حالت عادی می باشد. در این صورت مادون قرمز دوربین فعال شده و بعنوان یک جبرانساز نوری، تصویر سیاه و سفید ارائه می دهد.

تکنولوژی پیکسل سنس جایگزین سخت افزار در دوربین های قدیمی  برای  رسیدن به دقت بالاتر و تشخیص حساسیت نوری در نوردهی به صحنه می باشد. اخیرا، اکثر دوربین های آی پی کستل تکنولوژی PixelSenSe را پشتیبانی می‌کنند.

در این مقاله قصد داریم در مورد راهکاری برای بهبود این شرایط نوری صحبت کنیم.

 

عناوین مقاله تکنولوژی PixelSenSe در دوربین مداربسته

  • محدودیت در طراحی سخت افزاری دوربین های قدیمی
  • نحوه کارتکنولوژی پیکسل سنس
  • مزایای استفاده از تکنولوژی پیکسل سنس

 

محدودیت در طراحی سخت افزاری دوربین های مداربسته قدیمی

مقاومت و دیود دو نوع از اجزای الکترونیکی هستند که در دوربین های مداربسته برای تشخیص حداقل نور صحنه ها استفاده می شوند. برای جبران نور کم محیط فیلتر مکانیکی IR-CUT تغییر وضعیت می دهد. این فیلتر  نسبت به نور و دما برای کنترل جریان در مدار حساس می باشد.

هنگامی که فیلتر مکانیکی IR-CUT کاهش برایتنس به یک مقدار مشخص را تشخیص می دهد، لامپ آی آر روشن خواهد شد تا نور کم را جبران کند. به هر حال، معایب زیادی وجود دارد که برای مشتریان مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

هنگامی که فیلتر مکانیکی IR-CUT در دوربین مداربسته با پیکسل سنس کاهش برایتنس به یک مقدار مشخص را تشخیص می دهد، لامپ آی آر روشن خواهد شد تا نور کم را جبران کند.
جبرانسازی نور کم

1-تشخیص حداقل نور محیط نصب به جای نور در صحنه

اهمیت برای تشخیص نور در محیط نصب دوربین مداربسته به نسبت نور در صحنه واقعی نظارت تصویری بسیار بیشتر است. در برخی از شرایط سخت نصب پروژه مانند گوشه ها و برآمدگی ها، امکان تغییر سریع وضعیت فیلتر IR-CUT به منظور ارائه ی تصویر رنگی وجود ندارد. پس، دوربین های مجهز به این اجزای دقیق نیاز به اجزای نصب پیچیده تری دارند.

فیلتر مکانیکی در دوربین مداربسته با تکنولوژی پیکسل سنس
فیلتر مکانیکی IR-CUT

2-نقطه ضعف در سخت افزار دوربین های قدیمی

اجزای سخت افزاری در مدت زمان بیشتری ، عکس العمل نشان میدهند. آنها بعد از سپری شدن مدت زمانی تحت تاثیر نور قرار می گیرند. اجزای الکترونیکی دارای عمر مفید و محدودیت در سرویس کردن دارند که همین باعث افزایش هزینه های کاربران در صورت خرابی سخت افزاری یک قطعه می شود، زیرا کاربر در این حالت مجبور به تعویض کل دستگاه می باشد.

3-تاثیر ضد آب و ضد گردوغبار بودن بر عملکرد سیستم

در طراحی محصولات باید به جهت اعتمادپذیری بالا از تجهیزات با کیفیت استفاده شود.دوربین ها نیاز به سازگاری با هر نوع محیط و کار در هر وضعیتی هستند. همانطور که می دانیم عناصر مقاومت و دیود دارای محدودیت در برابر آب و گردو غبار هستند. آنها به سادگی در شرایط آب و هوایی بسیار بد آسیب دیده و عمر مفیدشان کم خواهد شد.

 

تکنولوژی PixelSenSe در دوربین مداربسته چگونه کار می‌کند؟

فن آوری پیکسل سنس یک تفاوت بزرگ با سایر تکنولوژی ها دارد. الگوریتم پردازش سیگنال  تصاویر (image signal processor) در دوربین مداربسته کستل با سنسور پیشرفته  ترکیب شده است تا تشخیص  تغییرات نوری شب و روز دقیق تر انجام شود.

پردازش سیگنال تصویر

با ورود نور به سمت دوربین سنسور تصویر (image sensor) پیش از واحد پردازش سیگنال تصویر، تحت تاثیر نورورودی از محیط برای دریافت اطلاعات قرار دارد. سپس جزییات داده های نوری بر روی نمودار RGB پیکسل های متناظر نگاشته می شود.

الگوریتم هوشمند پردازش تصاویر برای تجزیه،تحلیل و پردازش تصاویر در مورد برایتنس اعمال می شود.بنابراین با این روش دوربین ها قادر به تشخیص تغییر وضعیت فیلتر IR-CUT هستند.

 

مزایای استفاده از تکنولوژی PixelSenSe در دوربین مداربسته چیست؟

1-تشخیص نوردهی در صحنه ها ی مانیتورینگ واقعی

بزرگترین تفاوت در طراحی سخت افزاری قدیمی با دوربین هایی که مجهز به تکنولوژی پیکسل سنس هستند، در تاثیر برایتنس صحنه های واقعی می باشد. به عبارت دیگر، پیکسل سنس  تحت تاثیر محیط نصب قرار نمی گیرد و این کار نصاب و کاربر را بسیار راحت تر می کند.

پیکسل سنس مشکلاتی  که در تغییر وضعیت فیلتر  آی آر کات  و ارائه تصویر رنگی وجود داشت، برطرف کرد. بصورت خلاصه، دقت و حساسیت با این تکنولوژی به نسبت عناصر سخت افزاری بسیار بالا رفته است.

2-احتمال خطای بسیار کم

عناصر سخت افزاری قدیمی، به سادگی تحت تاثیر آب و گردوغبار قرار گرفته و احتمال خطای سخت افزاری وجود داشت. تکنولوژی پیکسل سنس مبتنی بر نرم افزار، به دلیل نقاط ضعف کم در برنامه نرم افزاری  خود، عمده مشکلات را برطرف می کند. با این کار از افزایش هزینه های کاربر بابت آسیب سخت افزاری جلوگیری می کند.این تکنولوژی به نسبت روش تشخیص تغییر شب و روز در حالت عادی ، قابل اعتماد تر می باشد.

 

امیدوارم این مقاله تخصصی برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد خرید دوربین مداربسته می توانید با شماره 88518080 تماس حاصل فرمایید. ضمنا خوشحال می شویم شما را در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام صنعت امن ببینیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصول