دوربین مداربسته و ذخیره سازی با تکنولوژی Universal Block Storage

یکی از بخش های مهم در سیستم‌های نظارت تصویری، ضبط تصاویر دوربین مداربسته روی دستگاه‌های ضبط کننده NVR و DVR است. اطمینان از نگه‌داری و ضبط تصاویر در این حالت بسیار مهم است. در حال حاضر ارزش داده‌ای که ضبط می‌شود بسیار بالاست و همین قابلیت اطمینان داده ها را تهدید می‌کند.

ما در این مقاله به بررسی ذخیره سازی با تکنولوژی UBS برای بهبود این دغدغه می پردازیم.

 

تکنولوژی پیشرفته ی ذخیره سازی Universal Block Storage تصاویر دوربین مداربسته چیست؟

کمپانی Castle تکنولوژی Universal Block Storage  را به جهت ذخیره سازی با امنیت بالاتر ابداع کرده است. با این تکنولوژی ضمن افزایش بهره وری، امنیت داده ها هم حفظ خواهد شد.

برخلاف روش ضبط قدیمی که دیتای تصاویر دوربین مداربسته به حالت FAT و NTFS بوده و سپس روی هارد نگاشته می شدند. با راهکار UBS کستل داده های ویدئویی روی بلوک دیتای هارد بصورت مستقیم تقسیم و نگاشته شده و حداقل دیتا روی هارد قرار می گیرد.

دوربین مداربسته و ذخیره سازی تصاویر با تکنولوژی UBS
تکنولوژی ذخیره سازی UBS

 

مزایای ذخیره سازی با تکنولوژی UBS تصاویر دوربین مداربسته چیست؟


1- بهره وری ورودی و خروجی موثر

با استفاده از تکنولوژی UBS، کاهش تمام روند بسته بندی و بازنویسی اطلاعات، سبب بهره وری بالاتر خواهد شد و بصورت مستقیم دیتا روی هارد نوشته خواهد شد. این عملیات روند مجازی سازی و پردازش دیتا را کاهش می دهد.

2- امنیت داده ها

در فایل های معمولی، ویدئو بوسیله ی فرمت قدیمی بسته بندی شده و امنیت داده ها کم می باشد. به هر حال، تکنولوژی UBS سبب تطبیق الگوریتم به جهت انجام نگاشت داده می باشد. از این رو، روشی که بصورت مستقیم هر دیتای ویدئویی از هارد را بتواند ببیند، وجود ندارد.

3- دیتا با قابلیت بازیابی بازبینی بصورت دقیق و کامل

از طریق حداقل سایز بلوک داده و بهره وری ورودی/ خروجی بالاتر، UBS توانایی بازیابی ضبط داده در حداقل 1 ثانیه را دارد. بازیابی بازبینی در بازه زمانی کمتر از یک ثانیه بوده که همین امر دقت بالا در بازبینی دیتای مورد نیاز را فراهم می کند.

دوربین مداربسته و ذخیره سازی تصاویر با UBS
ذخیره سازی با تکنولوژی UBS

 

در سیستم ضبط فایل قدیمی تصاویر دوربین مداربسته، اگر برق در حین ضبط بصورت ناگهانی قطع شود، یک فایل داده بسته بندی نشده بصورت کامل از روی فلش پاک شده که ممکن است شامل چند ثانیه از یک ویدئو باشد. اما در تکنولوژی UBS، به دلیل اینکه تمام داده ها نگاشته و روی هارد نوشته شده اند، قطعی برق ناگهانی ضبط را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

 

نتیجه گیری 

با استفاده از تکنولوژی UBS ضبط تصاویر و داده های ارزشمند، با امنیت و کیفیت بالا روی هارد دستگاه ضبط کننده انجام می شود. بدین ترتیب دغدغه ی پاک شدن آنها حتی در هنگام قطعی برق برطرف خواهد شد.

 

امیدوارم این مقاله تخصصی برای شما مفید بوده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد خرید دوربین مداربسته می توانید با شماره 88518080 تماس حاصل فرمایید. ضمنا خوشحال می شویم شما را در کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام صنعت امن ببینیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصول